2013/01/03

Ingyen van? Kell!

Kifőzde, Budapest

Egy időben szinte minden hétköznap a munkahelyemmel szomszédos utácban lévő kifőzdében ebédeltünk, az alapítóról elnevezett /helynevénél/. A csülkös bablevesük világbajnok, sohasem szoktam kihagyni. Állok a mindig hosszú sorban, előttem egy néni. Mákostésztát rendel, megkapja és már fizet. A rendszer úgy működik, hogy a pici helyen ketten szolgálnak ki, az egyik úr villámsebesen összekészíti a rendelést, a másik meg üti a kasszát. Így a néni látja és hallja, amikor az ételt a kuncsaft elé tevő úr megkérdi: „Kérsz tejfölt a csülkös bablevesedre?” Néni erre megdermed, majd ő is kér tejfölt a mákostésztájára. Szemlátomást nem én vagyok az egyetlen, aki ilyet még nem látott, a kiszolgáló srác sem, de – mint később megtudtam – már rég túl van azon, hogy ilyesmin vitatkozzon, vagy csodálkozzon, úgyhogy rákanyarít egy evőkanál tejfölt a mákostésztára. A néni elégedetten elvonul a mákos-tejfölös tésztájával és nekilát.

Azóta ha náluk eszem, akkor minden fogással kapcsolatban eljátszuk a „kérsz rá tejfölt” rituálét és jókat vigyorgunk, a többi vendég pedig valószínűleg meg van róla győződve, hogy nem vagyunk normálisak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése